رویدادها آرشیو خبر ها
بررسی رقم های پرداختی در فوتبال اروپا : پی اس جی با اختلاف در صدر

بررسی رقم های پرداختی در فوتبال اروپا : پی اس جی با اختلاف در صدر

گازتا دلو اسپورت نموداری از مجموع صورت‌حساب‌های دستمزد بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپا را جمع‌آوری کرده و یوونتوس تا کنون بالاترین رقم را در ایتالیا دارد، اما اکثر آنها هنوز از نظر تیم‌های لیگ برتری پایین تر هستند.

 

بر کسی پوشیده نیست که سری آ به اندازه غول لیگ برتر درآمد ایجاد نمی کند و این در هزینه های آنها نیز منعکس می شود.

 

تیم‌های ایتالیایی به سادگی نمی‌توانند دستمزدها یا هزینه‌های نقل و انتقالات را پرداخت کنند، اما با وجود این موضوع، هنوز پنج تیم در سه نیمه نهایی مسابقات یوفا در این فصل در اختیار تیم های ایتالیایی است.

 

این نمودار کل دستمزدهای فصل 2021‐2022 را نشان می دهد و پاری سن ژرمن با 729 میلیون یورو در صدر قرار دارد و پس از آن رئال مادرید با 519 میلیون یورو و بارسلونا 453 میلیون یورو قرار دارند.

 

پس از آن، عمدتاً همه باشگاه‌های لیگ برتر هستند، زیرا منچستر یونایتد 453 میلیون یورو حقوق، لیورپول 432 میلیون یورو، منچسترسیتی 418 میلیون یورو و چلسی 401 میلیون یورو پرداخت کردند.

 

بایرن مونیخ با 349 میلیون یورو فقط اندکی بیشتر از یوونتوس خرج کرده و بانوی پیر رقم 337 میلیون یورو دستمزد را در اختیار دارد.

 

پس از آن، افت بزرگی برای تیم های ایتالیایی است، زیرا اینتر 248 میلیون یورو، رم 183 میلیون یورو، میلان 170 میلیون یورو، ناپولی 130 میلیون یورو و لاتزیو فقط 99 میلیون یورو پرداخت کردند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: